Spotrebiteľská zmluva je zmluva kúpna, zmluva o dielo, prípadne iné zmluvy, ak zmluvnými stranami sú na jednej strane spotrebiteľ a na druhej strane dodávateľ.
Predávajúci je obchodná spoločnosť La Boheme UK Ltd - CR, os so sídlom U Parku 1011, 252 42 Jesenice, IČO: 27908127, zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel A., vložka 57592. La Boheme UK Ltd - CR, o.s. je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobky alebo poskytuje služby.
Zákazníkom nášho internetového obchodu je kupujúci. Vzhľadom k platnej právnej úprave sa rozlišuje kupujúci, ktorý je spotrebiteľom a kupujúci, ktorý spotrebiteľom nie je.
Kupujúci spotrebiteľ alebo len spotrebiteľ je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nejedná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľ, je podnikateľ, ktorý nakupuje výrobky či užíva služby za účelom svojho podnikania s týmito výrobkami alebo službami. Tento kupujúci sa riadi obchodnými podmienkami v rozsahu, ktoré sa ho týkajú a obchodným zákonníkom.
Nápojový online obchod AbsintheOriginal.cz je primárne určený kupujúcim starším ako 18 rokov. Kupujúci, ktorý nedosiahol 18 rokov veku je oprávnený nakupovať iba položky ktoré neobsahujú alkohol (doplnky, tričká, darčeky, a pod).
Základnej ceny produktov na stránkach AbsintheOriginal.cz sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty.
Ak je kúpna zmluva uzatvorená pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku (v internetovom obchode), má spotrebiteľ v súlade s § 53 ods 7 občianskeho zákonníka právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru. V takomto prípade spotrebiteľ kontaktuje predávajúceho a najlepšie písomne uvedie, že odstupuje od zmluvy s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a čísla účtu pre vrátenie peňazí. Odstúpenie od zmluvy musí byť doručené najneskôr v posledný deň 14 dňovej lehoty.
Toto ustanovenie zákona však nemožno chápať ako možnosť bezplatného zapožičania tovaru. Spotrebiteľ v prípade využitia práva na odstúpenie od zmluvy do 14 dní od prevzatia plnenia, musí dodávateľovi vydať všetko, čo na základe kúpnej zmluvy získal. Ak to už nie je dobre možné (napr. v medziobdobí bol tovar zničený alebo spotrebovaný), musí spotrebiteľ poskytnúť peňažnú náhradu ako protihodnotu toho, čo už nemôže byť vydané. Ak je vrátený tovar poškodený iba čiastočne, môže predávajúci uplatniť na spotrebiteľovi právo na náhradu škody a započítať svoj nárok na vrátenú kúpnu cenu. Predávajúci je v takom prípade povinný vzniknutú škodu preukázať. Predávajúci spotrebiteľovi v takom prípade vracia iba takto zníženú kúpnu cenu.
Na kúpnu cenu, ktorá má byť kupujúcemu vrátená, môže predávajúci naviac započítať svoje skutočne vynaložené náklady spojené s vrátením tovaru (náklady na prepravu a pod).
V prípade, že platba za tovar už bola prevedená zálohovo a objednávka je zrušená ešte pred expedíciou tovaru, bude záloha prevedená späť na účet zákazníka, odkiaľ zálohová platba prišla. Pri platbe zálohovo, môže byť v prípade jednostranného zrušenia objednávky zákazníkom vrátená znížená záloha s odpočítaním bankového poplatku, ktorej bol účtovaný bankou príjemcu platby. Poplatky sú podľa aktuálnych platných cenníkov banky príjemcu platby v okamihu zaplatenia zálohy. V prípade zrušenia objednávky z dôvodu nedodržania avizovaného termínu expedície sa žiadne poplatky neplatia.
Vyhradzujeme si právo zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:
- Tovar sa už nevyrába alebo nedodáva
- Tovar je dlhodobo nedostupný
- Zmenila sa výrazným spôsobom cena tovaru
- Predávajúci sa dôvodne domnieva že zákazník nespĺňa zákonné podmienky pre uskutočnenie obchodu, najmä kritérium minimálneho veku
V prípade, že táto situácia nastane, Vás budeme kontaktovať emailom alebo telefonicky a prípadne sa s Vami dohodneme na ďalšom postupe (náhrada objednaného tovaru iným, zrušenie objednávky, ...). V prípade, že tovar nemá náhradu, bude objednávka zrušená.
Pokiaľ ste už za tovar zaplatili a výsledná hodnota objednávky bude po prevedení zmeny nižšia než už zaplatená záloha, budú peniaze prevedené späť na Váš účet v najkratšom možnom termíne (bežne do 3 prac. Dní od pripísania platby na náš účet). V prípade, že výsledná hodnota objednávky bude po prevedení zmeny vyššia, bude Vám daný k úhrade rozdiel týchto súm.
Termín expedície tovaru bude potvrdený obchodníkom ktorý vás bude kontaktovať telefonicky alebo elektronicky po obdržaní objednávky. Snažíme sa o individuálny prístup a po vzájomnej dohode je možný termín dodania tovaru upraviť.
Obsah dodávky je kupujúci povinný skontrolovať už pri prevzatí balíka od dopravcu (pošty) za prítomnosti doručovateľa. Ak je uznaná závada (obsah dodávky nie je kompletný, tovar poškodený prepravou atď), adresát zásielku nesmie prevziať a reklamuje zásielku priamo u dopravcu (pošty). Dopravca (pošta) následne spíše s adresátom protokol o závade a zásielka bude doručená späť odosielateľovi. Skutočnosť o nájdenej závade pri doručení a spísaní protokolu nám prosím oznámte a dohodneme sa na ďalšom postupe, napr novom zaslanie tovaru. Na neskoršiu reklamáciu závady (poškodenie tovaru pri preprave, chýbajúci tovar v balíku a pod) zistené až mimo prítomnosť doručovateľa, nie je možné brať ohľad.
Vrátenie tovaru spotrebiteľom je možné v súlade s reklamačným poriadkom a zákonom 367/2000Sb bez uvedenia dôvodu do 14 dní. Toto ustanovenie sa týka zaslaného tovaru a netýka sa tovaru, ktorý bol zakúpený osobným odberom.
Vyjadrenie predajcu, či bude žiadosti o vrátenie tovaru vyhovené a či sú splnené všetky podmienky, bude spotrebiteľovi oznámené do 30 dní od dátumu doručenia vráteného tovaru na adresu dodávateľa. V prípade prijatia vráteného tovaru späť musí spotrebiteľ následne podpísať dobropis na tovar, ktorý mu bude zaslaný a podpísaný dobropis doručiť na adresu predajcu (poštou alebo osobne). Na základe podpísaného dobropisu bude spotrebiteľovi vyplatená čiastka za vrátený tovar.
Dôležité upozornenie! Aby bol tovar prijatý späť, musia byť splnené tieto podmienky:
- Tovar musí byť vrátený kompletný av pôvodnom stave, vrátane originálnych obalov
- Tovar ani obal nesmie byť akokoľvek poškodené
- Tovar nesmie javiť známky spotreby, opotrebenia či používania
- Zákazník musí informovať predávajúceho najneskôr do 5 dní od prevzatia zásielky písomne e-mailom
- Zákazník musí zaslať tovar doporučene na adresu predávajúceho najneskôr do 14 dní od doručenia zásielky.
- Nárok na vrátenie tovaru má zákazník len v prípade, že sa jedná o nepoužitý tovar (originálne uzatvorená fľaša s nepoškodeným kolkom). Následne bude zákazníkovi zaslaný dobropis a suma poukázaná na bankový účet zákazníka.
- Reklamovať nemožno tovar, ktorý je poškodený pri doprave od predávajúceho k zákazníkovi. Za poškodenie tovaru v tomto prípade nesie zodpovednosť dopravca. Povinnosťou zákazníka je skontrolovať pri prevzatí tovaru stav kartónu. Ak je obal porušený, očividne pretečený či nezodpovedá uvedená váha balíku je doporučené balík od prepravcu neprevziať, reklamovať jeho stav a nechať zaslať naspäť.
Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetových stránkach predávajúceho, v deň uzavretia kúpnej zmluvy. Objednávka spotrebiteľa je po svojom potvrdením ako uzavretá zmluva medzi kupujúcim a predávajúcim archivovaná za účelom jej splnenia a ďalšej evidencie a jej stav je prístupný kupujúcemu. Zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku, prípadne aj v iných jazykoch, pokiaľ to nebude dôvodom nemožnosti jej uzatvorenia. Nákupom zákazník súhlasí so zasielaním obchodných oznámení.
Tieto obchodné podmienky umožňujú spotrebiteľovi ich archiváciu a reprodukciu. Momentom uzavretia kúpnej zmluvy kupujúci prijíma všetky ustanovenia obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania objednávky vrátane ceny objednaného tovaru uvedenú v potvrdenej objednávke, ak nebolo v konkrétnom prípade preukázateľne dohodnuté inak.
Zelená víla
Dubová 23/95+421904 000 999
IČO: 86347292
DIČ: 59023622